Frågor och svar
1. Flytta in/Flytta ut?
Kontakta alltid styrelsen vid in/utflytt!
- Ny medlem som skall nyttja våra tjänster fyller i medlemsansökan och betalar insats och medlemsavgift.
- Om ni skall sälja en fastighet som är ansluten till fiberföreningens nät är det viktigt att skriva över anslutningen på den nya fastighetsägaren.
Detta gör ni genom att fylla i ett överlåtelseavtal på telia.se. I och med det lämnar du som tidigare fastighetsägare föreningen och överlåter anslutningen till den nya ägaren.
2. Felsökning och support
Vem kontaktar man om det inte fungerar?
3. Ansluta fastighet
Vill du ansluta din fastighet till fiberföreningens nät?
- Kontakta styrelsen om du vill ansluta din fastighet till vårt fibernät.
Förutom en grundkostnad som är solidariskt beröknad så tillkommer kostnad för grävning och arbetebn på egen tomt och i/på egen fastighet. Vid anslutning/medlemskap så får man ta del av föreningens nya avtal med Telia som gäller i tio år från april 2023.
Varmt välkommen med förfrågan, kontakta styrelsen!
4. Avgifter
Vad kostar det?
- Från och med 1 januari 2023 betalar medlemmar 300 kr i månaden för Telia bredband 1000/1000, TV Bas, bredbandstelefoni. Tillkommer gör årlig medlemsavgift på 100 kronor. Föreningen fakturerar för två gånger per år. Vill man ha andra kanalpaket än Bas så beställer man via inloggning på Mitt Telia, och Telia fakturerar då medlemmen direkt för det man väljer extra.
Har ni frågor om fakturor och kostnader vänligen kontakta styrelsen!